24 Temmuz 2018 Salı

Ninja Kaplumbağalar Çizgifilm Serisi (2018)


“Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles”
Kaynak olan çizgiromanlarını okuma fırsatım olmadı ama hem 1987 yapımı ilk animasyon serisini hem de oyununu severim. Hatta TR'de tek tük olan arcade salonlarında oynamışlığım bile vardır. Yeni bir çizgifilm versiyonuna rastlayınca bir bakayım dedim. Şimdiye kadar 3 kez yenilenen Ninja Kaplumbağalar çizgifilm serisinin dördüncü versiyonu oluyor. İsmi “Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles”. 22 küsur dakikalık bölümler. İlk bölümü seyrettim. Beğenmedim.

İntro müziği fena değil ama 87 yapımı olanın müziği çok daha hareketliydi ve insanda kendi kendine mırıldanma isteği uyandırıyordu. Bu çok önemlidir. Yenisi ise kesinlikle böyle bir özelliğe sahip değil. Yine intronun grafik kısmı da yetersiz, çok sıradan ve renk geçişlerinden ibaret uyduruk bir aksiyon bulamacı.

April'ı siyahi bir karakterle değiştirmişler. Moda ya bu aralar, bir tane zenci yerleştirince demokrasi aşığı falan diyorlar insana. Aksi halde subliminal mesajlar veren ırkçı oluyorsun. Shredder yok, Baron Draxum diye mutant olduğunu düşündüğüm bir başkötü var. Hiçbir orjinal tarafını görmedim. 

Kaplumbağaların tasarımı iyi değil. Robotumsu aksesuarlar falan yeni neslin aklını çelmek için eklendi herhalde ama yakıştıramadım. Üçüncü seride mangaya yaklaştırmaya çalışmışlardı. Bu eğilimin devam ettiğini düşündürdü. Yeni neslin hoşuna gitme çabaları işin özgünlüğünden alıp götürmüş. En sinirime dokunan ise büyük usta Splinter’ı “Requiem for a Dream"deki çocuğun telemanyak annesi Sara Goldfarb gibi televizyon karşısında tıkınmaktan başka bir şey yapmayan  şişko ve salak bir bunak olarak göstermeleri oldu! Kaplumbağaların basit silahları da değiştirilerek, daha teknolojik hale getirilmiş.  

1987 yapımı çizgifilm serisinin birkaç bölümünü hala ara sıra seyreden biri olarak bu yeni seriden uzak duracağım kesin. Kötü bir "canlandırma" denemesi. Pas geçiyorum :)  

Ne yaptılar sana Splinter usta!!!














Bu içerik Kuzey Kalesi tarafından hazırlanmıştır.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...