25 Mayıs 2018 Cuma

Andy Whitfield ve Kanserle Mücadelesi (Belgesel)


Be Here Now: The Andy Whitfield Story (2015)
Bir kanser hikayesi. Andy Whitfield'ın eşi Vashti ile birlikte amansız ve zamansız hastalığına direnişi. Etrafında çocukları, annesi ve babası. Aile odaklı bir anlatım. Spartaküs dizisiyle ilgili ekstra bilgi ya da görüntü beklemeyin. Burada konu farklı. Andy Whitfield’ın kanser sürecinde yaşadıkları, duygusal ve gerçekçi bir üslupla süslenmeden aktarılıyor. Özellikle eşi çok merkezde diyebilirim. 

Öyle epik müzikler, kansere karşı abartılı bir başkaldırı ya da keskin inişler çıkışlar yok. Sade ve doğal bir akış. Yaşama tutunma çabası işte. İnsanların hastalık halleri de kişiliklerinin bir uzantısı oluyor. Grip olan iki insanın davranışlarındaki değişiklikler bile kişiliklerine göre fark sergiler. Andy Whitfield eşinin tabiriyle “çok alçak gönüllü” bir adam. Hastalık sürecini de kendi kişiliğine uygun olarak nispeten sakin karşılıyor. 

Ben “Spartacus”  dizisinin büyük hayranıydım. Kubrick’in çektiği Spartaküs filminden beri doğru dürüst bir versiyonunu görmemiştim. Ama bu dizi beni o kadar etkilemişti ki yeni bölümü yayınlanır yayınlanmaz işi gücü bırakır seyrederdim. Andy Whitfield dizide Spartaküs’ü canlandırıyordu. Bir doğu Avrupalıyı andıran yüzüyle o kadar yakışmıştı ki role, Kirk Douglas gibi bir devden sonra hiç yadırgamadım. İlk sezon sonunda bitmeyen ağrıları yüzünden hastaneye gidince non-Hodgkin lenfoması olduğu ortaya çıktı. Tabii hemen tedavi süreci başlatıldı (18 ay kadar sürüyor) ve bu belgesel tam da bu zaman aralığına odaklanıyor. Ama hastalık bir türlü geçmedi. Daha doğrusu önce geçti zannedildi, sonra yeniden çıktı. Olmayınca olmuyor işte. Maalesef kısa bir süre sonra kaybettik.

Tam da dünya çapında şöhreti yakaladığınız anda böyle bir musibetle karşılaşıyorsunuz. İnsan nasıl isyan etmez. Zor gerçekten. Düşünün, yıllarca sınavdan sınava koşturup meslek hayatına atılıyorsunuz ve uzun bir süre de işinize emek verdikten sonra tam mutlu bir evlilik yapmışken bir yıl sonra 6 ay ömrünüz kaldığını söylüyorlar! Ne yaparsınız? Nasıl hissedersiniz? Adamın yaşadığı kolay değil. Psikolojik açıdan ilave bir çöküntü yaratır insanda. Spartaküs gibi güçlü bir fizikten bir sene sonra koltuk değnekleriyle yürüyen birine dönüşmek daha da can acıtıcı bir durum. Kabullenmek ekstra zor.       

Andy, Galler kökenli. Mühendislik okuduktan sonra eşiyle Avustralya’ya yerleşiyor. Sonrasında ABD’ye gelişi ve Spartacus dizisinde başrolü alışına kadar olan süreci de kısaca anlatmış. Kafede otururken bir fotoğrafçı resimlerini çeker ve dergide yayınlar. Ardından reklam teklifleri ve ufak tefek roller. Ve Spartaküs gibi bir reyting rekortmeni epik dizi. Birkaç sene içinde hızlı bir yükseliş. Yaşamının bu kesitini dinlediğinizde ne kadar şanslı bir insan diyebilirsiniz rahatlıkla. Oysa her şey bir anda tersine dönebiliyor hayatta maalesef. Üzücü. 

Hastalığın kendini iyice belli ettiği evredeki resimlerini koymadım. Gerek yok, bu da benim saygı anlayışım. Yıllar önce Patrick Swayze'yle ilgili bir yazı yazdığımda yine son halini kullanmamıştım. Kim hasta resimlerinin görülmesini ister ki.   

Andy’nin kolundaki dövmede “Be Here Now” yazıyor. Belgeselin adı da buradan geliyor zaten. Bunun anlamını kendi ağzından dinliyoruz belgeselde.

 Be Here Now, its all about being present and not fearing what u dont know




Eşi Vashti Whitfield









Babası





Seyahat belgeselleri sunan Julia Bradbury isimli bir kadın vardır, Vashti'yi ona çok benzettim. 


Annesi






















Bu içerik Kuzey Kalesi tarafından hazırlanmıştır.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...