28 Ocak 2018 Pazar

I Hunt Men (Mannaveiðar) İzlanda Polisiyesi

İzlanda yapımı bir dizi (2008). Geçen yıl Olafur Darri Olafsson’un Trapped (Ófærð) dizisini seyredip çok sevince hakkında biraz araştırma yaptım. Banshee ve True Detective gibi bayıldığım dizilerde de küçük rollerde karşılaşmış olduğumuzu gördüm. Bu diziye de işte bu sırada rastladım. Baktım yine dedektif rolünde ve topu topu 4 bölümlük bir dizi, bir haftada seyrederim deyip başladım.  

Zengin bir yaşlı adam tek başına avlanırken öldürülür. Birime yeni katılan Gunnar (Olafur Darri Olafsson) ve Hinrik (Gísli Örn Garðarsson) olayı araştırmaya başlar. İşin üstüne gidildikçe genç karısı ve sevgilisinden, sahip olduğu arazide oturan aileye kadar pek çok şüpheli boy gösterir.

Gunnar kendisini evlendirmek isteyen annesiyle beraber yaşayan, durmadan bir şeyler yiyip içen, kilolu ve rahat tavırlı bir polis. Ortağı Hinrik ise tam tersi resmiyete önem veren, giyimine dikkat eden, geçmişi problemli, kuralcı ve az konuşan bir tip. Komiser kadının dramı ve diğer yan karakterler eğreti duruyor. Karlı doğa manzaraları açısından doğal olarak Trapped kadar zengin değil. 

Zamanında iyi reyting yapmış, bayat sayılabilecek konusuna karşın seyredilebilir, Gunnar ve Hinrik üzerinden dönen, Britanya polisiyelerine benzer yavaş tempoda, polisiye hikayelerin klasik örgüsünü model almış, türe yeni bir şey katmayan ama insanı sıkmayan, eski usul bir İskandinav polisiye dizisi.

















































Bu içerik Kuzey Kalesi tarafından hazırlanmıştır. .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...