7 Nisan 2017 Cuma

Tu Sais Ce Qu'on Raconte... (Kulaktan Kulağa)

TU SAIS CE QU’ON RACONTE... 
(Biliyor musun ne diyorlar...)
KULAKTAN KULAĞA
Senarist:               Gilles Rochier
Çizer:                     Daniel Casanave
Ocak 2017 / 80 sayfa

Tam hatırlayamadım şimdi ama enteresan bir ÇR okumuştum epey önce. Bir banknot vardı. Eline geçtiği insanların hayatlarına kısa kısa değiniliyordu. Manos kelimesinin geçtiği bir ismi vardı galiba. Neyse, konuyu dağıtmadan gözüme takılan ilginç bir ÇR'dan. bahsedeceğim. Yeni çıkmış, listeme aldım.

Tipik bir kasaba ortamı düşünün. Partneri trafik kazasında ölünce kasabayı terk eden Gabory’nin aniden geri dönüşü karşısında hemen dedikodu çarkları işlemeye başlar. Herkesin bu konuda bir fikri vardır. Teoriler havada uçuşur. Herkes gündeme dahil olur. Fakat her konuşma gerçekten biraz daha uzaklaşılmasına sebep  olan bir akıntıyı beslemekten başka bir işe yaramaz. Bu albümde esas dikkat çeken, konudan ziyade hikayenin özgün anlatım biçimi. Olayı hep başkalarının ağzından dinliyoruz ve herkes duyduğunu aktarırken bir nebze değiştiriyor. Bu üfürmeler esnasında konunun geçtiği küçük kasabanın her seviyeden insanını tanıyoruz. ÇR’ın ilginç noktalarından birisi de birbirini takip eden iki karenin asla aynı mekanda geçmemesi. Tüm hikaye, hikayenin öznelerinin gözünden değil, farklı insanların ağzından anlatılıyor. Değişik bir anlatım yöntemi. Okursam daha detaylı yazmak istediğim bir ÇR olarak not aldım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...