3 Eylül 2017 Pazar

Jonathan Ross ile Alfred Hitchcock (2013)


Perspectives: Alfred Hitchcock, Made in Britain (2013)
Amerika öncesi Britanya dönemi ve işlerine odaklanıldığı söylense de seyrettikten sonra aslında iddia edildiği gibi Britanya'da çektiği 23 filmden ziyade Hitchcock'un özel ve mesleki hayatının kuşbakışı bir özeti olduğunu görüyorsunuz. Hitchcock'la ilgili bir biyografi ya da inceleme okumamış veya belgesel seyretmemiş olanlar için iyi bir başlangıç olabilir.  Zaten 48 dakika.

Sunucu Jonathan Ross'u yıllardır sunduğu talk show'dan (ITV) tanıyoruz. Belgeseli, şovundaki gibi hafif kendini beğenmiş, sevimli ama huysuz bir profille götürüyor. Bence eğlenceli ve bilgilendirici olmayı başarmış bir yapım. Sıkılmadan izledim  



NOTLAR
Londra’lı. Leytonstone. Son of a greengrocer. Ross’un çocukluğu da bu semtte geçmiş.
İlk 40 yıl Londra’da çalışıyor.

Sessiz sinema döneminde başlıyor. Talkies döneminde perçinliyor. Hollywood’s Golden age’de zirve.

“The best thing in Hitchcock is probably how he hates the police. “

In total 53 feature films. 23 tanesi Amerika öncesi.

“He was always interested in the stranger, more sinister side of life” Ross
















Leytonstone metrosunun duvarlarında eskiden yeni filmlerin posterleri ve reklamlar olurmuş, şimdi mozaiklerini koymuşlar. Sadece onun değil, filmlerinin ve meşhur sahnelerinin mozaikleri.
Jonathan Ross’un ailesinin evi
Leytonstone high street 1899




















Skin Game


What frigtens u ? ddiye soruyorlar tv röpotajında. “Policeman” diyor. “That’s I wont drive a car. If I don’t drive a car, I cant get a ticket. Icant bear the suspense. I’m really quite distressed about it”
Babası bir not verip semt karakoluna göndermiş. Hitchcock’U birkaç dakika hücreye koymuşlar. 
Yaramaz çocuklara böyle yapıyoruz işte demişler.

Celebrity olan ilk yönetmen olarak niteliyor.
Matthew Sweet’e göre röportajlarında anlattığı şeyler biraz duymak istenenler. Biraz Hayal Kahvem gibi gerçekle hayali karıştırıyor. “Kendisine uydurduğu persona’ya  uyan şeyleri söylerdi”

1914’te telgrafçıda ilk işi. Babasını kaybediyor erkenden. Karşılaştığı ilk true fear olarak WW1i söylemiş. Londra ilk kez havadan bombalanıyor. Halk çok korkuyor bu yeni savaştan. Masanın altına girermiş annesiyle.

Sweet: “ He really liked the middlebrow popular fiction of the period. Authors like John Buchan (39 steps). Conan Doyle. Mrs Belloc Lowndes (The Lodger).



Ross'un çocukluk evi

Babası ve Hitch








Etkilendiği kitaplar

Players-Lasky Film Studios. Şimdi Gainsborough Stüdyoları olmuş. He got his first job here. (20 yaşında) designing the intertitlesthat appeared on screen with silent movies. Graham Cutts’a assistant director oluyor. Erratic womanizer bir figü diyorlar. Hitchcock her işe koşmuş onun asistanıyken ve çok katkısı olmuş.

“Çalıştığınız yönetmen bir daha sizinle çalışmayacağı için yönetmen olduğunuz söylenisi var. Doğru mu?”
 I don’t think he’d no longer work with me. He didn’t want me to work with him. “
“Because ,in some ways u were breaking into his territory?”
“I not only broke into his territory. I gave him the shots and where they should be taken.

He worked with many people again and again but there was only one constant in his life: His wife Alma

Alma Reville ile 1926’da evlendiler. 22 filmde onunla çalışmış. Informally assisting him in many more. En dürüst eleştirileri yapabilen o.

Kensington’a yerleştiler. 1928’de Kızları Pat dünyaya geldi.

İlk yönettiği film Pleasure Garden (1925)
Voyeurism, betrayal, murder gibi klasik Hitch öğeleri var.

Mesleğe başladığı yer








Alma







Üçüncü filmi “The Lodger” daha o zamanlarda Britanya sinemasının bir şaheseri olarak görülüyor.
Jack the Ripper tarzı. Bir seri katil kıvırcık saçlı sarışın kadınları öldürüyor. Herkes bir ailenin yanında kalan genç adamdan şüpheleniyor. “A man wrongly accused” teması. “Blond in peril”. The man who may or may not be guilty but is certainly living in a guilty kind of way. Bugün seyrettiğinde stagey bir havası olabilir ama innovative. İlk cameo da bu filmde sırtı izleyiciye dönük telgrafçı rolünde yapıyor.

Hitch: “Dağıtımcılar filmi hiç beğenmedi. 2-3 ay rafta kaldı. Beğenilmeyeceğini düşünüyorlardı. Neticede para yatrdık deyip denemeye karar verdiler. Çok sevildi. Büyük olay oldu”

Londra’nın o dönemki görüntüleri de Hitch filmlerinin ilave artısı.
Blackmail. Filmde kadın zorla kendisine sahip olan adamı öldürdüktensonra yürürken neonlarda bıçaklama görür.

Sonraki yıllarda çekeceği 10 sessiz film bir teknik geliştirmesine yardımcı oldu.

Sweet: “Sinemanın tiyatro gibi kullanılmasına karşı. Farklı efektler kullanmayı seviyor. Avrupa sinemasından etkilendi. Alman ve Rus sinemasının etkisi oldu. Berlin'e gitti. Ekspresyonist teknikleri inceledi. “

Bu yaklaşıma full cinema diyor. Kameranın tüm olanaklarından yararlanarak seyirciyi manipüle etme.


















Richard Ayoade (IT Crowd) (Hitchcock Fan, director, oyuncu): “En fazla onun filmlerinden sahneler aklımda kalmış. Kamera hareketleri ve inventive techniques.

O dönem görsel efektler. Shufton Process. Aynayı kameraya 45 derece olacak şekilde yerleştir. So u re reflectin ur model. Bugünün greenscren’İ gibi bir etkisi var. Çn planın arkasına bir kalabalık ya da patlama gibi başka bir çekimi arka plan olarak yerleştirmene olanak tanıyor. 1929’da Blackmail’de kullanmış. Innocent yet guilty character killing her rapist. Sessiz ve sesli sinema arası sınırda bir film. Daha ilk sesli filmde denemeler yapıyor. Çok yenilikçi ve arayışta.

Practical jokes a meraklı.
Minik mizahi serpiştirmeleri sever.

The Man Who Knew Too Much. Royal Albert Hall – Anticipated murder upon the clash of the cymbals

Hitch loved blonds in his movies.
The concert sequence introduced the grammar for such movies.

“Niye hep mystery films çekiyorsunuz?”
“Life is a big mystery, isnt it? It always has been”

John Buchan (bakın). One of his favorite writers. Hitch elements: Murder. Wrongly accused man. Plenty of suspence. A chase sequence or two and of course a blond.
“The innocent man on the run”. One of his favorite characters. Lodger, North by Northwest.

Richard Hanay 39 Step de İskoçya’ya kaçar.  

Ayoade: “He makes you lean in and participate in the action that’s happening. “
1939’da 23 film sonra Amerika’ya gitti. Britanya sinemasının olanaklarını aşmış durumda olduğu için gidiyor.







































Amerika’da Rebecca’yla başladı ve klasik filmler çekti.
Birds’ün fragmanında kendi çıkıyor. Pazarlama. İsminin markalaşması.

Hayranlarına imza atarken kendi karikatürünü çizermiş çabukça. O karikatür trademark haline geldi. Belli bir görüntüyü devam ettirmeye dikkat edermiş: Black suit, black tie, famous walking
Personally marketable
Skill üstüne persona koyarak creating a brand

Quirky Hitchcockian jokes

Birds ve Rebecca Brit Writer Daphne Du Maurier kitaplarından uyarlama
Marnie, Winston Graham’In romanı.
Source material olarak hal aBrit kaynak kullanıyor.

North by Northwest’te 30 steps model alındı.1971de sondan bir önceki filmi için Brit’e döndü. 72 yaşında. Gişe kralı. Son birkaç filmi eskisi gibi gişe yapmamış.

Frenzy is a kind of homecoming to Hitch.Full circle. 

Kafasındaki çekimi yakalayana kadar defalarca yeniden çekebiliyor.

Jean: “He enjoyed playing Hitch, as well as being him”
Sonrasında “Family Plot” filmi son filmi oldu.

1980’de şövalye oldu. Aynı yıl hastanede öldü.
He is buried in the US

Yaşadığı evi yıkmışlar. Britanya’da ve garaja bir plaket yerleştirmişler.

“If u could only make one more picture, what would it be about?”

“I think it d be about murder, mayhem, volence, sex, and a joke or two”














Hitchcock Bust, Londra























Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...